sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Keltaista kevääseen

Kevään tullen tulee into ommella kirkkaita värejä ja iloisia kuoseja. Ikasyriltä tilattu appelsiini - trikoo on mitä parhain kevään tai oikeastaan kesän ompeluksiin. Kaveriksi keltaista maksiraitaa ja taatut aurinkoiset päivät ovat jo melkein täällä.

Isoveljen t-paita on tavallinen raglan malli. Pikku apinan t-paita on myös perusmalli perhoshihoilla. Shortsit ovat vanhasta housukaavasta. Shortseissa on korotettu vyötärö ja kaksi kuminauhakujaa vyötäröllä. Lahkeensuissa on joustavaa FOE-nauhaa piristämässä ilmettä.

Paapiin ihana Jussi muokkaantui kellohelmaksi ja jämistä tuli vielä pussihousut. Mekko on kaavoitettu t-paidasta. Helma ei ole täysi kello, mutta riittävä silti hulmuamaan:) Siiri keinussa muuttui pitkähihaiseksi, toisella olalla on vielä röyhelö. Isoveljen Siiri-paita on vielä korissa, leikattuna tosin.

Pehemiältä hankittu babushka on tehty samalla "kaavalla" kuin Jussimekkokin. Snadisti olisi saanut olla leveämpi, mutta eiköhän tämä tämän kesän toimi. Taitaa olla aika päivittää pikkuapinan kaavat yhtä kokoa isommiksi.

Uusilla kuteilla olikin sitten hyvä lähteä lomalle Ruotsiin. Pikkuapina ja äiti. Tyttöjen matka.

Mukaan saatiin kaveriksi toinen samanikäinen tyttönen kera äitinsä ja pikkuveljen. Hauskaa oli. Ensin mentiin lautalla yli Tukholmaan. Aamun leikit ja shoppailut Södermalmilla. Kahvitauko ennen metroon hyppäämistä. Silloin alkoi satamaan. Ja sateellehan ei sitten ollut loppua kokopäivänä. Lätäköissä oli ihana hyppiä, äidin kielloista huolimatta. "Sinulla ei ole kumppareita, eikä varakenkiä, tule poooooooiiiisssss...." kaikui useaan otteeseen päivän aikana.

Ihanat, melkein 4-vuotiaat jaksoivat ihan mahtavasti koko päivän!.

Junibacken oli elämys meille äideillekkin. Tytöt nauttivat leikeistä ja me ihailimme upeaa toteutusta. Ensikerralla vien kuitenkin matkatavarat ensin hotellille, enkä raahaa niitä mukana:)

Söimme lounasta leikkimaailman kahvilassa. Tytöt itseohjautuvasti kävivät nappaamassa suklaamunat kahvilan tiskiltä ja kerkesivät ne kuoriakin ennen kuin huomasimme.

Äitien antama kova ripitys ja suklaamunien takavarikointi ja lopulta vielä varastamisen kamaluuden ja poliisien tehtäväkuvan avaaminen tytöille aiheutti sen, että loppuajan lapsoset leikkivät varkaita, joita poliisi jahtasi läpi muumimaailman:)

Junibackenista kävelimme takaisin keskustaan ihanassa sateessa. Kävimme vielä hieman shoppailemassa ja lopulta hyppäsimme taas metroon.

Lopulta ilta päättyi hotellilla ihan Siljan terminaalin kupeessa. Tytöt jaksoivat vielä hienosti syödä ravintolassa ennen nukkumaan menoa. Aamulla lähti paatti Turkuun, Titi-nalle konsertilla höystettynä. Mimi ja Kuku olivat päässeet myös matkaan. Lopulta pääsimme perille ja loppumatka takaisin kotiin taittui mukavasti junan leikkivaunussa. Mahtava reissu!

Tässä ISO kuvapläjäys matkasta:)

Söderin kierros ja "hurja " ostokset.

Junibacken.

Junibackenin muuminäyttely

Hotellissa hyppykoulu pystyyn vielä illan lopuksi.

Aamulla kukonlaulun aikaan laivalle.

Ja junassa kotiin!

Ihana irrottautuminen arjesta. Ihan mahtavaa!